Postmuseum ft. Gatuslang – en livepodd 2019

20, 27.11 och 4.12

Tre kvällar om hiphop på Blåa, Röda och Gröna linjen. Pontus Gustavsson med gäster pratar musik, tar det tillbaka i tiden och blickar framåt tillsammans i en livepodd.

20.11  Blåa linjen – från 16? till Kungsan

Välkommen till ett samtal och om hiphopmusiken på den Blåa linjen med gästerna Chapee och duon MX/M9 med Mahan Mova och Martin Mutumba. Vi tar det tillbaka i tiden, men kommer också prata nutid och blicka in i framtiden. Dessutom tittar vi och lyssnar på låtexempel genom åren.

27.11 Röda linjen – Längst ut på röda

Lyssna på ett samtal och om hiphopmusiken på den Röda linjen. Hör gästerna Adam Kanyama, REZ och MAR berätta sina historier och tillsammans dra röda trådar mellan de tre röda linjen-profilerna. (Artisterna Aki och Blen har fått förhinder och kommer inte att delta i samtalet.)

4.12 Gröna linjen – Hässelby och arvet från 165

Hör en spännande historia när vi pratar med gästerna Houman Sebghati och Finess om hur det gick till när 165 började reppas, vad som hände sen och hur arvet ser ut idag.